By Lassen
Strategi, film, foto og grafisk design
Om kunden og opgaven:
By Lassen er et klassisk, dansk møbelbrand, som designer både accessories og møbler. De står på arven af verdenskendte, danske arkitekter og brødre Flemming og Mogens Lassen. Kernen i opgaven var re-branding og definere by Lassen som en spiller i livsstilsbranchen man ville kunne huske.
Overvejelser og indsigter:
By Lassens fortid er definerende for brandet, men det var vigtigt for både Montgomery og By Lassen at kommunikationen ikke alene blev tilbageskuende. Med indsigter i By Lassens målgruppe var fokus på re-branding den personlige, legende og stilsikre tilgang hvormed de to brødre arbejdede, som fokus på, hvad man kan forvente sig af By Lassen i fremtiden.
Løsning:
Strategisk workshop som afsæt for kampagnebilleder til lancering af nye produkter, en imagefilm, produktionsfilm og et katalog, hvor alle elementer æstetisk og visuelt rammesætter, hvordan by Lassens arv både er fyrtårnet i dansk design og unikke i sin tilgang til nutid og fremtid. Som det legende element og som en del af fortællingen om de to brødres forskellige tilgang til design har vi givet hver af dem en geometrisk form som signatur.