VisitDenmark
Strategi, film, foto og grafisk design
Om kunden og opgaven:
VisitDenmark er den nationale turistorganisation, der understøtter lokale danske turistforeninger. VisitDenmark har til opgave at promovere Danmark internationalt på nationalt plan. Vi fik til opgave at promovere dansk kystliv, nærmere betegnet badehoteller til norske og svenske potentielle turister uden børn.
Overvejelser og indsigter:
Svenske og norske voksne arbejder mindst lige så meget som danskere og derfor er tid en luksus, der skal fremgå tydeligt i produktet. Ferien i Danmark skal være et afbræk fra deres digitale hverdag og på en gang føles både eksotisk og genkendeligt. Målgrupper besøger ofte Danmark, hvorfor storytelling og nyhedsværdi er en væsentlig faktor.
Løsning:
Vi etablerede et næsten Morten Korch-agtigt billede af Danmark, men med nutidige aktiviteter. Arbejdet med pay-off fra digital til analog var et ekstra lag. Vi lavede 10 små film der allesammen kunne kobles sammen til en sammenhængende dag i en hero-movie med tilhørende imagebilleder til den samlede Kystlivskampagne