Mønhuset
Strategi, visuel identitet, hjemmeside, film og foto
Om kunden og opgaven:
Mønhuset er oprindeligt startet som et studie i, hvordan man kunne lave en hytte til mange mennesker på meget få kvadratmeter. I dag tegner de sommerhuser. Husene er bygget op omkring et modulkoncept bestående af 4 forskellige moduler. Disse moduler fungerer som legoklodser, der giver en fast ramme, og gør det nemmere at udforme huset præcist til kundens behov – uden at gå på kompromis med arkitektur og funktionalitet. Mønhuset ønskede en rebranding, som matchede deres nye fokus.
Overvejelser og indsigter:
Når du køber et Mønhus, køber du ikke kun et lækkert sommerhus. Du køber også ind i de værdier, og den vision huset er skabt ud fra. Med andre ord køber du en livsstil. En følelse af at være til stede og koncentrere dig om dét, der er vigtigt lige her og nu. Mønhuset skal være et åndehul, hvor mennesket, huset og naturen lever i harmoni med hinanden.
Løsning:
Med taglinen "En enkelt ramme om det gode liv" var det vigtigt at visualiserer funktionaliteten og modulkonceptet på en let og ubesværet måde. Dette lykkedes ved at gøre det nye logo modulært, så dette (ligesom husene) kunne tilpasse sig efter behov og omgivelser. Et øget fokus på materialerne og den natur de er udvundet af, samt en farvepalette der repræsenterer de fire årstider, opfordrer vi forbrugerne til at nyde deres Mønhus og naturen omkring det hele året rundt og i alle dets facetter.
Interview af en Mønhusejer
Glade kunder har Mønhuset rigtig mange af. Derfor var det oplagt at lade et par stykker af dem fortælle deres historie om, hvordan de har oplevet byggeprocessen og det efterfølgende resultat. Der findes ikke bedre ambassadører for ens produkt end dem, der bruger det til dagligt. Specielt ikke når de er så glade for det som Frederikke.