Branding & redesign

Mønhuset

En enkel ramme
om det gode liv

Vi fik til opgave at rebrande Mønhuset og i den forbindelse skabe en helt ny visuel identitet. Mønhuset er oprindeligt startet som et studie i hvordan man kunne lave en hytte til mange mennesker på meget få kvadratmeter. De første huse blev tiltænkt campingpladser hvor der er høje krav til udnyttelse og funktionalitet. Husene er bygget op omkring et modulkoncept bestående af 4 forskellige moduler. Disse moduler fungerer som legoklodser, der giver en fast ramme, og gør det nemmere at udforme huset præcist til kundens behov – uden at gå på kompromis med arkitektur og funktionalitet.

Arkitekterne bag Mønhuset sætter stor pris på naturen. Samspillet mellem mennesket, naturen og en enkel livsstil ser de som den bedste helse for sjælen i et hverdagsliv, der er ved at gå til i tempo og stress. Derfor ville de skabe et arkitekttegnet sommerhus, som sanseligt og følelsesmæssigt binder bånd mellem mennesket og naturen. Princippet for husenes planløsning er et aktivt og et passivt område, som bindes sammen af en mellemgang, der kan åbnes op til begge sider efter behov. Dette designprincip og det modulærer koncept, går igen igennem hele den visuelle identitet.

Interview af en mønhusejer

Glade kunder har Mønhuset rigtig mange af. Derfor var det også oplagt at lade et par stykker af dem fortælle deres historie. Om hvordan de har oplevet byggeproccesen og det efterfølgende resultat. Der findes ikke bedre ambasadører for ens produkt end dem der bruger det til dagligt. Specielt ikke når de er lige så glade for det, som eksempelvis Frederikke.

  • SHARE: