Jacob Bundsgaard
Strategi, visuel identiet, film, foto og grafisk design
Om kunden og opgaven:
Jacob Bundsgaard stod overfor at skulle genvælges som borgmester i 2017. Månederne før valget meldte meningsmålingerne om dødt løb, derfor skulle alle kræfter sættes ind på at aarhusianerne ville sætte deres kryds ved Jacob.
Overvejelser og indsigter:
Modsat folketingsvalg ignorerer danskerne ofte, hvilke politiske partier kandidaterne repræsenterer, når der skal stemmes til kommunalvalg. Her handler det mere om, hvem danskerne mest stoler på eller bedst kan lide.
Løsning:
Jacobs valgkampagne skulle ikke følge retningslinierne og identiteten for Socialdemokratiet. Han skulle have starte sin egen bevægelse. Kampagnens fokus var at skabe en følelse af medborgeransvar og stolthed over at være en del af Aarhus. Og ikke kun blandt de borgere der bor i Aarhus C men for hele Aarhus Kommune.
Med 39,841 personlige stemmer til kommunalvalget 2017 slog Jacob Bundsgaard personlig valgrekord med kampagnen: En del af Aarhus.






