Hedensted Kommune
Strategi, film og foto
Om kunden og opgaven:
Hedensted Kommune består af en række mindre byer, som alle skulle være en essentiel del af kommunens nye tilflytningsrekruttering. Opgaven var todelt i et erhvervsspor og et privatspor. I al sin enkelthed gik den ud på at gøre Hedensted synlig som en mulig bosætningskommune målrettet virksomheder og børnefamilier, som bor i lejlighed i Aarhus, Skanderborg, Silkeborg, Horsens og Vejle.
Overvejelser og indsigter:
Ingen kender Hedensted Kommune, det er vistnok mellem Horsens og Vejle, var den indsigt vi fik ud af at spørge målgrupperne. Lad os vende den svaghed til en styrke!
Løsning:
Vi vendte svagheden til en styrke. Vi opfandt reklamemanden Carsten Brand Andersen fra ABC kommunikation. Med ham i centrum producerede vi som tilflytter-rekrutteringskampagne til private i alt 6 doku-soap afsnit, som lader Carsten møde alle (andres) fordomme om Hedensted. Den blev suppleret af en printkampagne, som sætter bylivet og drømmende en smule på spidsen.
På erhvervssiden brugte vi samme svaghed til at sige ”her er alt muligt” i en printkampagne.
Sæson 1
Sæson 2
Erhvervskampagne
Billederne til bosætningskampagne
Der findes et sted mellem Horsens og Vejle, hvor der er plads til at gro.