fbpx

Snack indlæg 2

November 29, 2019
Posted in Foto
November 29, 2019 Rune

Sådan bliver du en succes i marken – Og dermed også hos chefen

Du er blevet bedt om at producere video content som en del af jeres markedsføring, så nu har virksomheden investeret i et dyrt kamera og et avanceret redigeringsprogram – som du ikke aner, hvordan du åbner. Kender du det?

LA LA OVERSKRIFT

Men.. har udstyret virkelig betydning for kvaliteten af dine videoer? Her er svaret et rungende ja!  Alligevel kan det være du går galt i byen. Ofte kan man blive så grebet af tanken om at skulle producere video content, at der investeres i dyrt udstyr, som måske ender med slet ikke at blive brugt. Problemet opstår nemlig, når det pludselig går op for én at både udstyr og programmer kræver mere indsigt end forventet. Overvej derfor inden du køber dyrt udstyr, hvilket udtryk og hvilken kvalitet du ønsker at opnå med din videoproduktion. Du kan faktisk komme rigtigt langt med en mobil, et stativ og et godt storyboard, hvis du har styr på følgende:

    • Tænk over hvilken historie du vil fortælle dine modtagere og planlæg dit storyboard i detaljer. Jo mere forberedt du er, jo større er sandsynligheden for, at du får det hele med og dermed får det hele færdigt til deadline.
    • Forstå kamerateknikken! Det handler ikke bare om at trykke på record. Hvis du ikke forstår kameraets indstillingsmuligheder, slipper du tøjlerne over dit visuelle udtryk.
    • Vær opmærksom på at skabe en god lydoplevelse. Dårlig lyd ødelægger gode billeder. Punktum.

For at skabe en spændende video som dine modtagere har lyst til at se til ende, er det vigtigt du udarbejder et storyboard. Her kan du med fordel indtænke forskellige perspektiver i din film for dermed at skabe et mere spændende udtryk. Samtidig er det vigtigt, at du fokuserer på det første billede eller den første sekvens som filmen åbner med. En stærk start skaber nemlig nysgerrighed og afgør om dine modtagere får lyst til at se filmen til ende.

LA LA OVERSKRIFT

Så helt kort; du kan sagtens bruge det dyre kamera I har købt. Men så længe du ikke har styr på de tekniske indstillinger på kameraet, kommer du ikke ret langt. Overvej derfor, om du skal tage et kursus i kamerateknik, eller om du rent faktisk kan “nøjes” med at optage dit video content med et enkelt tryk på din mobil. Jo mere tid du bruger på at sætte dig ind i mulighederne – hvad enten du bruger din mobil eller dyrt kamera – jo mere kan du udnytte de tekniske muligheder til at skabe noget lækkert video content som helt sikkert vil fange dine personas.

Hvis du skal være sikker på at få succes med dine film, kræver det, at du har styr på forarbejdet med udarbejdelse af personas. Har du endnu ikke fået udarbejdet disse, kan du med fordel læse mere om, hvordan du gør lige her (indsæt link til andet blogindlæg om personas.)

Som et ekstra element skal du tænke over lyden og dine muligheder når du laver video content. En mobiltelefon har nemlig som udgangspunkt ikke en særlig god mikrofon. Overvej derfor om du skal investere i en mikrofon og tilegne dig færdigheder indenfor lydredigering. Dårlig lyd på din video giver dine modtagere en dårlig og uprofessionel oplevelse og du risikerer, at de ikke gider se din film til ende.

Og husk – jo flere videoer du laver, jo mere lærer du til næste video. 

Vil du gerne i gang med at producere video content som en del af din markedsføring, men har du ikke tiden eller udstyret til det, så hiv fat i os hos Montgomery. Vi står altid klar til at hjælpe og ingen opgave er for lille eller stor. (Indsæt link, mailadresse eller…)